15.1.08

... h3aRT = hAt! ...

heart ... hati ..

did everyone noe wut its mean???
yups..everyone noe for its define but did everyone realize how important it is to us??
did everyone noe how it feel when we have true heart.. heart with feeling.. not juz heart in da body only.. da heart dat alive without da feeling...

aku nk khabar dan teriakkan kepada satu dunia bahawa sekarang aku hidup bersama hati aku.. hati yang dulu sarat dengan perlbagai perkara dan aku sendiri tak mampu menghadapinya.. dan sekarang aku mampu...
sekarang aku realize kanapa kite perlu ada hati dan perasaan.. sesuatu yang tak boleh di pisahkan dalam lumrah hidup manusia..
dulu, aku pernah membenci hati dan perasaan aku sendiri.. kerana aku selalu sakit kerana hati dan perasaan ini.. aku yg silap.. silap bila tak tahu bagaimana untuk menangani segalanya dengan hati yang terbuka..

aku hidup dengan semua perasaan..
happy, sedih, marah, geram, bersemangat, bahagia dan semuanya..
semua... !
dan aku bahagia denagn semua perasaan itu..
perasaan yang membuatkan aku ingin terus hidup..
hidup sebagai seorang manusia..
dan sesungguhnya itulah nikmat yang ingin tuhan beri pada kita..

tak semua org dapat hidup dengan semua ini..
ada yang hidup tanpa hati dan perasaan..
tak tahu bagaimana rasa sakit, sedih, marah, dan kebanyakannya tak tahu perasaan bahagia.. perasaan yang semua org inginkannya..
sape yg harus di salahkan..
tuhan? kawan? family? persekitaran?
tak... semua tu tak salah..
yang salah adalah diri kita..
diri yang tak mampu untuk mengecapi nikmat itu..
tak de siapa yang mmpu beri segala rasa itu melainkan diri kita sendidri yang mencarinya..
di mana perlu di cari??
di sana.. ya.. di atas sana.. yang maha kaya ..
kembali kepadanya membuatkan hati kita tenang..
bahagia.. kerna segalanya akan berlaku dengan rahmatnya..
pohonlah padanya yang maha pengampun lagi maha mengasihani..

aku tahu..
perasaan ini aku perolehi bila aku kembali kepadanya..
bila ku serah seluruh jiwa ragaku hanya untuk dia..
segala urusanku ku serah seluruh ke atas urusan tangannya selepas aku mencuba yang termampu..
dan..
akhirnya... aku mampu tersenyum walau apa yang mendatang dalam hidupku kerna aku tahu..segalanya adalah terbaik untukku bila segalanya adalah dari-Nya..
dari-Nya yang maha Esa.. maha pengasih dan maha penyayang..
itulah dia..
dia yang maha berkuasa..
dialah tuhanku..
Allah s.w.t ..

thank you allah for da gift of iman in my HEART..

0 comments: