7.7.10

Ahhh.

Perasaan itu datang lagi. Sekian lama dah aku ajar diri untuk buang jauh segala rasa itu. Tapi, hari ini, tiba tiba dia menjelma tanpa di pinta. Ahh. Tak indah pun rasa itu.

Rindu pada kesenangan hati bila dia di sisi. Rindu pada senyum tawa bersama yang membuat hati berbunga bunga. Rindu makan semeja, berkongsi cerita yang membuat kegembiraan yang berterusan. Rindu pada kehangatan bersama yang indah.

Rindu pada semua saat bersama dengannya.

Sungguh, terasa rindu tu sangat kuat saat ini. Ah. Tak best-lah.

Dia bukan siapa-siapa. Tiada rupa. Tiada harta apatah lagi pangkat dan nama. Dia hanya dia. Tapi, kerana dia hanya dia, dia seakan terlalu istimewa dalam kamus hidup aku. Ok, itu perasaan jatuh cinta. Tipu.

Banyak buruk dia kalau di hitung berbanding baiknya. Tapi, di sebalik banyak buruk itu, dapat tak aku terpaksa akui baik dia pernah buat hati ini senang. Ok, terpaksa di akui, hanya dia
( setakat ini je la ) yang dari pertama kali jumpa, aku senang sangat. Aku tak boleh tipu diri sendiri, memang bersama dengan dia bahagia dan tenang hati ini lain dari yang lain. Indah sama seperti pulang ke kampung halaman setelah homesick yang sangat teruk.

Bergaduh lah macam mana pun, bahagia tetap terasa. Bila nak berpisah, sedih mula menerkam jiwa. Sangat sama saat balik kampung. Walau dah umur 23tahun, tetap berkaca mata sebak dada bila perlu berpisah lagi dengan mak abah tersayang. Oh. Rapuh sangat hati ini.

Tolong, aku tak suka bila rasa ini hadir. Fasa membangunkan diri dan meneguhkan perasaan masih di tahap bawah. Masih perlu tenaga juga energi kuat untuk melonjak ke atas. Ahhh. Padam tolong segala kenangan. Biar tiada apa kenangan. Biar sesal dan rugi kerana hilang kenangan itu. Asal aku mampu bangun.

Kurniakan aku seseorang yang mampu membimbing aku mencari Cinta-Mu ya Allah. Biar rindu pada-Mu lebih dari rinduku padanya.

1 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share foto-foto baju, kain dan accessories, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)