23.6.10

Umrah

Tengok nesya dah pergi umrah, balik dengan bahagia. Sangat seronok. Ok, nak ke sana juga-lah. Tapi, mana ada duit. Sobsob. Jadi, mari kumpul duit pergi sana ye.

Selalu tanya orang orang yang balik dari mekah, best ke pergi sana. Dan tak pernah pun jawapan tak best. Dan mesti semua pun macam nak pergi lagi. Ish,. Macam sangat sejuk hati dengar cerita mereka.

Mak selalu cakap, kena ada impian nak jejak kaki ke rumah Allah, bila akan tiba, tuhan yang akan tentukan. Doa doa dan doa je. Ok, sebelum neh memang tak pernah nak doa nak jejak ke sana. Sekadar sebut je. Sekarang macam nak doa banyak banyak banyak sampai dapat pergi sana.

Kalau sebelum ni, duit kumpul banyak banyak sebab nak pegi seronok pusing dunia je, tapi tak pernah fikir nak jejak mekah. Sekarang rasa menyesal. Mari tukar niat. Saya nak ke Makkah, rumah Allah. Saya nak rasa kedamaian di sana. Saya nak rasa keindahan menjalani ibadat di tanah haram Makkah. Kalau nak bekerja di Arab tak tercapai, moga niat buat ibadah di sana, tercapai. Tolong Ya Allah. Saya mohon ye.

Ini hikmah atas segala sakit dan perit yang di lalui. Sekarang, saya gembira dan sangat tenang. Hati makin dekat dengan Yang Esa. Alhamdulillah. Moga bulan Rejab syaaban dan Ramadhan ini menjadikan saya makin rindu kepada-Nya. Moga amalan saya bertambah. Amiinn.

Tolong, Wahida. Jangan angan angan je. Bukti-kan. Kuat-lah. Laku-kan segala niat. Tuhan, bantu saya ye. Insyaallah.

Mari perbanyakkan ibadat. Semoga bahagia dengan cinta Yang Esa.

2 comments:

NnSYZ said...

baik tanam cita2 ke rumah Allah dari travel satu dunia. betulll. ketenangan yang takkan dpt kat mana2. rindu dah Kaabah. rindu ddk kat tangga nk turun ke Kaabah tu sambil baca Quran. serius hati rasa leganyaaaa

princess_flavia said...

dear, u buat i sangat sangat lagi nak ke sana. huhuhu. doakan ye. moga i sampai sana cepat dan masa muda.