27.5.10

Frustrated

sangat kecewa. Kali ini mari bercakap dalam bahasa melayu untuk memartabatkan bahasa kebangsaan kita. Eh eh, apa la yang saya merepak. HAHA.

topik sebenar macam ni. Saya tersangatlah memiliki sebiji kereta. Amat! Sebab? Ala, macam macam lah.

1 ) Saya dapat offer untuk hadiri kelas English dekat damansara yang murah. Rm200 untuk 12 kelas. Seminggu 2 kelas. Kelas malam sahaja. Oleh itu, saya sangatlah perlukan kereta untuk ke sana. Takkan kenderaan awam pulak malam malam buta. Perempuan kot.! Sigh.

2) Bila perlu ke mana2 dan urusan itu sangat perlukan kereta. Apa mampu saya lakukan selain mengharapkan kereta. Sangat sangat perlu.

3) Kereta adalah pengangkutan. Maka, ia akan mengangkut saya ke mana mana sahaja. Perlu sangat.

Ok, nampak tak kepentingan dia sekarang.? Macam ada lagi tapi macam malas la nak tulis panjang panjang kan. Fikir sendiri lah, kay? Korang pun boleh fikir kan.

Tapi, kenapa lah parents saya susah sangat nak faham? Kenapa mereka tak pernah nampak susah saya di sini. Saya survive tahu! Sangat, dan sampai satu masa, saya penat. Air mata saya mengalir untuk semua ini. Saya anak remaja. Saya perlukan satu kehidupan yang menceriakan saya. tolong. Tolong lah sokong saya. Tolong lah fahami saya. Tolong sangat. Saya bekerja. Saya penat bekerja. Saya inginkan sesuatu untuk bahagiakan saya. Please? T_T

Betul, saya tak tipu, saya sangat sedih. Saya kecewa sangat bila kamu tak faham pun perasaan saya. Kehidupan saya. Keperluan dan kehendak saya. Tolong. Air mata saya mengalir kerena ini. Laju. Dan tangan saya pun laju mengesat air mata, biar tiada yang tahu.

Demi kebahagiaan kamu, saya lupakan kebahagiaan saya. Ya, saya tipu bila kata saya ok sebab tidak sebenarnya. Saya paksa diri untuk terima. Betul, paksa. Apalah lagi yang mampu saya lakukan selain itu.

Sungguh saya kecewa, derita sekarang. :(

1 comments:

redlover said...

i cant comment..bcause i got my own car but mungkin kalau ko slow talk lagi ngan parents...pujuk pujuk..insyaAllah boleh kot.
Aku pakai kete pun sebab nk senang pegi balik keje..lain dpd tue, ma aku jugak yg slalu drive..so, mayb ko kena bincang elok elok dgn ur parents..hati ma abah nieh, kalo kite pandai ayat, insyaAllah kot..
Tak leh cakap banyak2 sebab aku x kenal and faham sgt bout ur parents..